reklama

Zlé matky všetkých kútov, spojme sa! alebo Ženy nenávidia ženy

Pred pôrodom sa ženy boja pôrodu. Po pôrode sa boja ostatných mamičiek.Dnes pozývam všetky zlé a unavené matky,spojme sa! Za lízatká. Za termixy. Za kinderká. Robíme to predsa všetky. Aj tie batikované.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Pred pôrodom sa ženy boja pôrodu. Po pôrode sa boja ostatných mamičiek. Kto by to bol povedal,však? Napriek tomu je to pravda pravdúca, nebolestivá- faktická, čiernobiela- bez odleskov. Niečo vám poviem- ženy by mohli riadiť svet, ale nikdy to tak nebude z jedného vážneho dôvodu. Ženy nenávidia ženy. Ženy sa predbiehajú. Ženy si klamú o tom, aké sú skvelé. Ženy sú jedna druhej farizejkou.

Keď som bola tehotná a sama som dokázala každodenne uznať, že ten niekoľkokilový balíček na bruchu nieje predzvesťou ničoho extra pohodlného. Ten balíček dokonca niesol zodpovednosť za ´daľšie niekoľkokilové prírastky na bokoch a stehnách (z ktorých sa žiaľbohu nič nenarodilo), keďže som prvýkrát v živote prebrala zodpovednosť a usilovne vyjedala za dvoch. Napriek mojim vlastným zisteniam, mi každá mamička, ktorú som v tehotenstve stretla nezabudla vykresliť množstvo hororových scenárov z pôrodu a taktiež zo samotného života s malým predátorom. Všade krv (pred aj po pôrode), všade výkaly ( pri a po pôrode), všade krik a nárek ( nepretržite ). Nepamätám si ani na jednu, ktorá by moje tehotenstvo zhodnotila ako pozitívny životný posun a skúsenosť.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Po pôrode, keď som zistila, že malý voňavý batôžtek má nielen krásnu papuľku, ale aj koliku, som nenašla povzbudenie u inej matky. Odvšadiaľ sa valili jednostranné odpovede:,, To sme mali tiež! My sme to mali polroka, vravia, že to môže zmiznúť, ale never tomu. Byt si vyzdob rektálnymi rúrkami a lexaurín nos vždy so sebou." V lepšom prípade dokonca: ,,Kolika?! To je nič! Počkaj, keď prídu zuby! Alebo všetko naraz! Sa zblázniš!"

Ďakujem. Ja naozaj ďakujem týmto skvelým matkám, ktoré dokážu v jednej chvíli úbohej prvorodičke zamávať čiernou vlajkou jej života pred očami a o mesiac neskôr ju skrotiť opisom zručností svojho očividne diabolského plodu. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

,,A koľko má? Rok? To moja už behala ako nič."

,,On má 13 mesiacov a ešte sa ti nepýta na nočník?" No nie, kurva! Vždy keď počujem túto otázku, predstavím si ako dotyčnú dokonalú mater jej mama okamžite vysprchovala v ľadovej vode, aby sa konečne vypýtala na nočník. Veď má už šesť!

Ten pocit, keď kráčate mestom a v kočíku sa vezie usmiate dieťa je na nezaplatenie. Ľudia sa na mňa usmievajú, v hlavách im kvitne predstava mojej dokonalej materskej podstaty a oni ju zalievajú pohľadom na môjho spokojného syna.

Ten pocit, keď kráčate mestom a v kočíku vám reve dieťa, je na nezaplatenie. Je to silný pocit, ba priam túžba odovzdať sa slučke roztomilo uviazanej na nejakom pevnom strome. Ľudia sa na vás mračia a v očiach majú ten vyčítavý pohľad typu:,, Ty zlá matka, čo si to spravila svojmu dieťaťu?" a najradšej by vám tú vytúženú slučku sami uviazali okolo krku. Keďže moje dieťa často plače v kočíku, zvykla som si na tieto pohľady a naučila som sa ako ich eliminovať.CUKOR!

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Doprajem svojmu dieťaťu lízatko, keksík či sladkú buchtičku. Dieťa je opäť šťastné a ľudia prívetiví. Samozrejme kým sa nedostanú na rad ostatné mamičky.

,,Ty dávaš cukor? Ja nedám do piatich rokov. Dávaš lepok? Zalepí mu črievka. Termix je plný éčok. Dávaj mu len domáce presnidávky."

Rada by som. Ale som len človek a to dieťa tiež. Rovnako ako my si občas lepí radosť z dobrého jedla a z malých hlúpostí. Nepropagujem nezdravé napchávanie malých detí sladkosťmi, propagujem úprimnosť.

Neverím, že nedávaš cukor! Ten je úplne všade, tak sa netvár, že tvoj nový batikovaný top je titulom tvojej bezbrehej dokonalosti. Nedávaš lepok? A videlo tvoje dieťa niekedy babku? Ak áno, tak potom si asi nevidela ty, koľko lepku mu už babka napchala a je to už od dávnych čias úplne v poriadku. Neverím, že máš každé ráno čas a chuť na pohánkové biokaše a aj napriek sústavnému odmietaniu tvojho stvorenia si mu v zúfalstve nikdy nepodala inkriminovaný termix s kopou éčok. Termix nie je jed na potkany, je to náhodou celkom drahá termizovaná pochúťka z tvarohu určená pre deti. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Milé dámy, tento článok asi niekde v polovici stratil pointu a stal sa len nárekom jednej prvomatky, ale záverom vás chcem o niečo poprosiť. Keď nabudúce stretnete vystrašenú prvomatku, skúste jej povedať niečo pekné. Možno niečo, čo z vás neurobí najlepšiu matku na sídlisku, ale práve naopak, dá jej pocit, že nie je sama, ktorá je z toho malého šťastia občas taká nešťastná a unavená.

Návod na materstvo ešte nikto nevymyslel, resp. nepatentoval, lebo múdrych a zbytočných kníh ,,ako na to" je milión, takže žiadna žena nemá právo sa tváriť tak, že ten jej spôsob výchovy je ten najlepší. 

Simona Salátová

Simona Salátová

Bloger 
  • Počet článkov:  35
  •  | 
  • Páči sa:  8x

Som obyčajná prvomatka, ktorá sa občas stráca v ľudskej pokryteckej nevedomosti pravdy a lásky. Milujem smiech,pretože očisťuje a dobrý katarzický humor je viac ako vychladená dvanástka na púšti.Mám divné manželstvo, ktoré údajne funguje a manžela, ktorý dokáže veľké veci-napríklad celé hodiny vŕtať klince naopak. Milujem,myslím,som a niekedy mi smrdia ponožky,takže som človek. A občas aj dobrý. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu