reklama

Tučná vo svete chudých,silná vo svete štíhlych?

Môj starý otec mi nikdy nepovedal, že som tučná. Bol gentelman. Vedel to zaobaliť. Vravelo sa, že som silnejšia. Také silnejšie dievča. Tak som si myslela, že by to mohlo byť fajn, až kým som neobjavila svet štíhlych ľudí...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Prisahám, že vždy, keď ma niekto označil ako silnejšia dievčina, myslela som si, že to vôbec nemyslí obrazne. Uznávam, sebavedomie v tejto oblasti mi nechýbalo. Myslela som, že všetci tí ľudia vedia, že sa na mňa vykašľali rodičia a predsa sa normálne vyvíjam. Rastiem. Trochu prerastám.

Pravda je taká, že to naozaj bolo označenie toho, že som akosi preskočila priemer. Hmotnostný. Keď som bola malá, chápem, že lekárke v mojej zdravotnej karte takmer vybuchla krivka nárastu hmotnosti dieťata a tak sa dalo uznať, že mám čosi navyše. A to som nebola žiadne ojedinelo tučné indické dieťa o ktorom sa točia videá na youtube, aby mohli matky tých ,,normálnych" chudých detí vzlykať a potľapkávať sa po pleci, lebo ich dieťa chodí na šport a nikdy nebude na tom tak zle, aby nad ním niekto vzlykal. A spoločnosť ho neodsúdi. Pekní chudí ľudia sú úspešnejší a žiadanejší, takže prirodzenou túžbou matky je, aby jej dieťa bolo také. Chudé a pekné. A ja chápem.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Kto stanovuje priemery v dospelom veku? Kto určuje trend? Kto určuje to, akí ľudia budú žiadanejší? My. Aj ja. Aj mne sa páčia chudí ľudia. V tomto článku nenájdete obhajobu tučnej ženy, ktorá apeluje na spoločnosť, aby stiahla retušované fotky, aby nepodsúvala kult dokonalej ženy, aby nenútila silnejších byť slabšími. Je to také...Keď si uvedomíte, že ste mimo príjemný vizuálny priemer, začnete sa pokladať za nedostatočného a snažiť sa schudnúť. Dostať sa do kategórie ,,úspešný,žiadaný,štíhly". A keď pred Vás postavia jedlo, ste slabí ako čaj a v hlave si namiesto motivačných citátov opakujete rozkazy vlastnej osobe.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Možno máte na chladničke zavesené cudzie chudé ženy a možno ste si kúpili permanentku do posilky a z úspor zaplatili trénera, ktorého sa hanbíte a asi vám to celé prepadne. Možno si v obchode kupujete menšie čísla oblečenia do ktorých schudnete. Možno robíte aj iné veci, aby ste neboli silnejší. Lebo ja hej.

Možno to znie choro, ale dôležité je, ako sa cítite vo vnútri. Život je o tom, aby naše telo nadobudlo obraz našej duše. Ak si vo vnútri korpulentná gazdinka, tak ostaň tak, prosím. Ak si vo vnútri sarkastická štíhla mrška, buď takou aj navonok. Len sa cíť sama v sebe fajn. Ja cítim oba tieto vnútorné poryvy a tak aj zajtra ostanem silnejšou, čo sa chce dostať do sveta ,,žiadanejších".

Simona Salátová

Simona Salátová

Bloger 
  • Počet článkov:  35
  •  | 
  • Páči sa:  8x

Som obyčajná prvomatka, ktorá sa občas stráca v ľudskej pokryteckej nevedomosti pravdy a lásky. Milujem smiech,pretože očisťuje a dobrý katarzický humor je viac ako vychladená dvanástka na púšti.Mám divné manželstvo, ktoré údajne funguje a manžela, ktorý dokáže veľké veci-napríklad celé hodiny vŕtať klince naopak. Milujem,myslím,som a niekedy mi smrdia ponožky,takže som človek. A občas aj dobrý. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu